[ Pobierz całość w formacie PDF ]
informacje handlowe, podlega karze grzywny.
2. ÷ciganie wykroczenia, o którym mowa w ust. 1, nastúpuje na wniosek
pokrzywdzonego.
Art. 25.
Orzekanie w sprawach o czyny okreûlone w art. 23 i 24 nastúpuje w trybie
przepisów o postúpowaniu w sprawach o wykroczenia.
Rozdziaÿ 6
Zmiany w przepisach obowiþzujþcych
Art. 26.
W ustawie z dnia 7 paødziernika 1999 r. o júzyku polskim (Dz.U. Nr 90, poz. 999
oraz z 2000 r. Nr 29, poz. 358) w art. 8 w ust. 3 kropkú zastúpuje siú
przecinkiem i dodaje wyrazy "chyba üe jest to umowa o ûwiadczenie usÿug drogþ
elektronicznþ, okreûlonych w ustawie z dnia .... o ûwiadczeniu usÿug drogþ
elektronicznþ (Dz.U. ..., poz. ...), zawarta z usÿugodawcþ niebúdþcym podmiotem
polskim.".
Art. 27.
W ustawie z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz
o odpowiedzialnoûci za szkodú wyrzþdzonþ przez produkt niebezpieczny (Dz.U. Nr
22, poz. 271) w art. 6:
1) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
"1. Umowy zawierane z konsumentem bez jednoczesnej obecnoûci obu stron, przy
wykorzystaniu ûrodków porozumiewania siú na odlegÿoûù, w szczególnoûci
drukowanego lub elektronicznego formularza zamówienia niezaadresowanego
lub zaadresowanego, listu seryjnego w postaci drukowanej lub
elektronicznej, reklamy prasowej z wydrukowanym formularzem zamówienia,
reklamy w postaci elektronicznej, katalogu, telefonu, telefaksu, radia,
telewizji, automatycznego urzþdzenia wywoÿujþcego, wizjofonu, wideotekstu,
poczty elektronicznej lub innych ûrodków komunikacji elektronicznej w
rozumieniu ustawy z dnia ... o ûwiadczeniu usÿug drogþ elektronicznþ
© 2003 Majewski Business Consulting strona 36 z 37
dla czytelników CzasNaE-Biznes
Jak nie zostaý spamerem ü Piotr Majewski, redaktor CzasNaE-Biznes
(Dz.U. ..., poz. ...), sý umowami na odlegþoÿù, jeüeli kontrahentem
konsumenta jest przedsiûbiorca, który w taki sposób zorganizowaþ swojý
dziaþalnoÿù.";
2) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
"3. Posþuüenie siû telefonem, wizjofonem, telefaksem, pocztý elektroniczný,
automatycznym urzýdzeniem wywoþujýcym lub innym ÿrodkiem komunikacji
elektronicznej w celu zþoüenia propozycji zawarcia umowy moüe nastýpiù
wyþýcznie za uprzedniý zgodý konsumenta.".
Art. 28.
W ustawie z dnia 16 listopada 2000 r. o przeciwdziaþaniu wprowadzaniu do obrotu
finansowego wartoÿci majýtkowych pochodzýcych z nielegalnych lub nieujawnionych
øródeþ (Dz.U. Nr 116, poz. 1216, z 2001 r. Nr 63, poz. 641 oraz z 2002 r. Nr 25,
poz. 253) w art. 9 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
"1. W celu wykonania obowiýzku rejestracji, instytucje obowiýzane dokonujý
identyfikacji swoich klientów w kaüdym przypadku zþoüenia pisemnej, ustnej
lub elektronicznej dyspozycji (zlecenia).".
Art. 29.
W ustawie z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach (Dz.U. Nr 97, poz. 1050) w art. 10
ust. 1 otrzymuje brzmienie:
"1. Z zastrzeüeniem przepisów szczególnych, przy uzgadnianiu ceny umownej oraz
przy stosowaniu ceny urzûdowej przedsiûbiorca ma obowiýzek okreÿliù, w formie
pisemnej, a taküe, o ile to moüliwe, w postaci elektronicznej, w sposób
dostûpny dla kupujýcego, szczegóþowý charakterystykû jakoÿciowý towaru
(usþugi), a taküe wskazaù kraj pochodzenia towaru, jeüeli zostaþ on
wprowadzony na polski obszar celny.".
Art. 30.
Ustawa wchodzi w üycie po upþywie 6 miesiûcy od dnia ogþoszenia, z wyjýtkiem
art. 5 ust. 5, który stosuje siû od dnia uzyskania przez Rzeczpospolitý Polský
czþonkostwa w Unii Europejskiej.
© 2003 Majewski Business Consulting strona 37 z 37
dla czytelników CzasNaE-Biznes
[ Pobierz całość w formacie PDF ]